söndag 2 april 2017

Ditt och datt och dutt

Jag tillbringade gårdagen med att ladda ner en sådan där app där man kan ändra sin hårfärg och lurade sedan i familj och vänner att jag numera har magenta-färgat hår. En av få fördelar med att bo långt från nära och kära är att det blir lättare att aprilskämta medelst bildmanipulering. Och faktiskt blev det förvånansvärt snyggt. Det är nästan så att jag önskar att jag vore den sortens människa som skulle trivas med den färgen på riktigt.

Förresten var det så himla skönt att sitta och dutta med mobilen ett tag på ett högst icke-produktivt sätt. Jag håller på att avsluta ett stort projekt på jobbet, samtidigt som studenten jag handleder behöver en massa kommentarer och därutöver har jag börjat organisera inför flytten. För att inte klappa ihop fullständigt har jag fått dra ner på skrivtiden till en halvtimme om dagen, men bara fram till påsk har jag bestämt. Jag känner mig som en liksom platt människa när jag inte ägnar tillräckligt med tid åt att skriva och läsa och fundera kring böcker. Tror jag ska åtgärda det nu genom att skriva klart ett inlägg om bok två i läsutmaningen.

Hur är er april så långt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min tvåveckorspaus från manuset var ju mer eller mindre frivillig och jag känner mig ofta rastlös när jag inte gör det jag egentligen helst vill. Som att skriva och nu då redigera. Lite platt, helt enkelt :)
Jag klarade mig från skämten igår och skojade inte heller för någon. Är urusel på det.

Bara hittepå sa...

För att försöka tänka positivt så är det ändå bra att få känna den där plattheten ibland för att verkligen uppskatta skrivandet, även i dess mer slitsamma stunder. :)